torsdag 21 januari 2010

Bitterfitta no2

Vadå nummer 2 liksom. Jag borde ju vara nummer 1! Icke sa nicke... Inte idag. Idag var jag nummer 2. Jag frågade vem som då var no1 och det visade sig vara (enligt min bekant) vara de kvinnor från England som har någon tv-show där de stylar om folk. Fast vad vet jag? Jag ser inte ens på tv.

Besökte en bekant där tvn stod på, jag lägger ett öga på det som visas och får se någon slags "makeover". Talarrösten berättar att kvinnan som ska göras om är fd. supermodell, men numera "hemmamamma" och ungen hon sköter om ser ut att vara i 2-års åldern. (Ska jag vara ärlig ser ungen inte ens ut att vara hennes.) Jag reagerar snabbare än ljuset på vad idioterna säger.

- Vadå supermodell fast nu hemmamamma?! Försvinner all skönhet direkt man kläcker ur sig ett barn eller vafan menar idioterna? Detta sade jag naturligtvis högt och min bekant som är 3-barns mor själv och hon började kackelskratta. Jag fortsätter kolla... Jag synar kvinnan från topp till tå.

Hon har inte ett grams övervikt till att börja med och ser vardagligt bra ut, fast inte som en mamma.. Hur jag kan se det? Inga påsar under ögonen såklart! Alla mammor är trötta och som mamma får man inte någon tillfredsställande sömn. Kvinnan har knappt en enda rynka heller. Vilket jag också talar högt om i en väldigt irriterad ton. Så sminkar de upp denna "mamma" iallafall och hon kommer att se ut som en 30-tals diva med vackra stora lockar, vit hy, röda läppar och snygga, noppade och formade ögonbryn. Verkligen snyggt. Var finns sedan de här mer normala mammorna som har rynkor, påsar under ögonen och lite hull på kroppen? Det är precis just sånna jag vill se får sig en makeover. Jävla fd. modeller kan ju dra åt helvete i sånna här sammanhang. Eller ja, de kan väl dra åt helvete ändå, dessa personlighetslösa, blåsta fjollor. Det finns flera skäl till varför jag aldrig ser på tv (eller ens äger en tv) och det är just av sådana här skäl jag precis förklarat m.fl. Det är just precis i media alla förebilder skapas (eller dras ner i skiten). Jag vill inte vara en del av det iallafall.

Dagens citat:

"Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne." - Paul Géraldy

1 kommentar:

  1. Ha ha ha... En klockren iakttagelse och dagens citat är pricken över i.

    SvaraRadera